Sweet Violets - Dzbanek z Royal Albert

czwartek, października 29, 2015

Mały dzbanek do herbaty 'Sweet Violets' z Royal Albert (Anglia)

Niewielki dzbanek do herbaty o pojemności 500 ml (wys. 14 cm) ze wspaniałej bielutkiej porcelany kupiłam dla dekoru - "Słodkich Fiołków". Moje pierwsze imię - Violetta - wywodzi się właśnie od fiołka (łac. viola).
Jako pewną rodzinną anegdotę opowiem o tym, że moje dzieci, gdy były małe - pewnie pod bezpośrednim wpływem mojego imienia - na kolor fioletowy mówiły - "wioletowy". ;)

Dzisiaj imieniny Violetty - ten post to mój prezent dla wszystkich imienniczek.



To pierwszy eksponat w moim zbiorze pochodzący z Wytwórni Royal Albert. Ten kształt występuje w wielu dekoracjach roślinnych, najwięcej z nich posiada zdobienia różane. Ten fiołkowy ma bardzo delikatne zdobienia, bardzo ładny kształt - ze szczególnym uwzględnieniem uchwytu pokrywki i rączki (ucha), ozdobionych delikatnym złoceniem.



 Zdobienie - fiołki i złocenia


Zobacz także

0 komentarze