Oczko czyli kałuża

czwartek, marca 05, 2015


Zamiast oczka wodnego mamy taką maleńką "kałużę"

Chciałam mieć na działce "jakąś wodę", strumyk czy oczko wodne. Tak się złożyło, że do tej pory nie założyliśmy - może kiedyś na emeryturze (jak mówi mój mąż). Woda jednak jest potrzebna ptakom i innym zwierzętom, no i ładnie wygląda. Pewnego razu wymyśliłam, że wkopie się kastrę budowlaną (taką ze sklepu budowlanego) i będzie ta upragniona woda. Udało mi się przekonać do pomysłu mojego wspólnika, nawet pomógł mi ten pomysł zrealizować.
Nasza "kałuża" znalazła swoje miejsce w części japońskiej ogrodu. Na styku pojemnika i ziemi wyłożona jest agrowłóknina i Tadeusz poukładał kamienie, które pasują do ogródka japońskiego. W stylu japońskim (w tym także w moim założeniu) drobne kamyki symbolizują wodę (morze), nawet czasem kamyki są grabione w "fale", by podkreślić odwołanie do tematyki morskiej.

Pojemnik napełniliśmy wodą i w pierwszym sezonie zakupiłam pływające hiacynty wodne oraz miniaturową lilię, którą można było posadzić na głębokości nawet 30 cm. Lilia się rozrastała w liście, ale w pierwszym sezonie nie zakwitła (najczęściej muszą się rozrosnąć, a kwitną w kolejnym sezonie). Zimowałam ją w domku gospodarczym, jednak nie udało mi się zachować jej na kolejny sezon.




 Tak właśnie wyglądały pierwsze zakupy roślin do kałuży - hiacynt i lilia wodna


 W kolejnym roku postanowiłam kupić jakąś mniej kłopotliwą roślinę - by nie było problemu z zimowaniem w maleńkim zbiorniku. Przeszukałam literaturę i zamówiłam Żabiściek pływający, który ma liście podobne do lilii, jest rośliną unoszącą się swobodnie w toni wodnej. Formy przetrwalnikowe przezimowały w poprzednim roku i kolejny sezon roślina ładnie się rozrosła, mogłam się nawet podzielić z koleżanką z działek.
 
Żabiściek zakwitł nawet niewielkim, białym kwiatkiem

Oczko przyciąga drobne zwierzęta - widuję tam przeróżne owady, ropuchy, jaszczurki i ptaki. Na ostatnim zdjęciu pokazuję jaki wianek puściłam sobie podczas nocy świętojańskiej. Został upleciony z kwiatów szałwii i lukrecji.
 
Wianek na wodzie

Zobacz także

0 komentarze