Herbatka w ogrodzie

poniedziałek, czerwca 22, 2015


Pachnące róże, słodkie czereśnie...

Postanowiłam ostatnio wprowadzić nieco romantyzmu do naszego ogródka działkowego. Sceną wydarzeń stała się pergola przy grillu. Ustawiłam niewielki stolik i składane krzesełko w miętowym kolorze, poza nim jest tam na stałe ławka oparta na kamieniach. Na stoliku prezentuje się dzbanek 'Rococo' z Ćmielowa w ocieplaczu, angielskie kubki Katie Alice z serii 'Ditsy Floral', stara cukiernica (o której pisałam tutaj). Poza tym szklany wazonik z różami - teraz właśnie kwitnie róża Abraham Darby (morelowo-różowa), a ta bardziej różowa to Dorothy Perkins. Obie przepięknie pachną.



Na szklanej paterce zebrane na działce jagody kamczackie, w miseczce czereśnie


Dzbanek z Ćmielowa nie ma żadnych zdobień (poza reliefami), niedawno uszyłam ocieplacz podtrzymujący temperaturę napoju w dzbanku. Zastosowałam do tego inny ocieplacz, który można było nakładać na dzbanek, ale rzadko go używałam i uznałam za niepraktyczny. Bardzo podobał mi się materiał lniany "z dziewczynkami". Zresztą wiąże się z nim dość długa historia... Materiał kupiła na sukienkę dla mnie moja mama, miałam wtedy ze 16 lat, były lata siedemdziesiąte. Potem uszyłam z niego mniejszą sukienkę dla swojej córki gdy była mała, a na końcu pokrowiec-ocieplacz na dzbanek. Ten prezentowany na zdjęciach uszyłam niedawno, by dodać kolorowe akcenty do bieli porcelany. Jest zapinany z boku (pod uchem) na dwa perłowe guziczki.




Jak widać materiał jest pomimo swoich prawie 40 lat wygląda doskonale. Bardzo lubię te dziewczynki w czepkach, szczególnie tę scenkę gdy dwie siedzą przy torcie. Dobrze, że udało mi się tę scenkę wykorzystać akurat w reprezentacyjnym miejscu dzbanka. Z resztek wykonałam jeszcze dwa ocieplacze na jajka - przydadzą się na jakieś "śniadanie we dwoje".




Kubki Katie Alice: Ditsy Floral White (z lewej), Union Jack (po prawej) oraz Oval White (z medalionem).

Kolekcja Ditsy Floral, to mieszanka nowoczesności i stylu vintage. Nie brakuje w nich kwiatowych inspiracji jakimi są drobne, delikatne kwiatki w stonowanej kolorystyce.

Zobacz także

0 komentarze