DIY - Wianek ze starych kartek

niedziela, grudnia 13, 2015



Wianek ze starych kartek

Bardzo lubię ozdoby wykonane ze starych kartek książki, świetnie się wpasowują we wnętrzu. W zależności od użytych ozdób pasują na wiele okazji, a wręcz bywają uniwersalne.
Pierwszą taką ozdobą był duży wianek, który powstał parę lat temu. Pokazywałam go w tym poście wśród innych dekoracji. Jest na tyle uniwersalny, że dekoruje jadalnię przez cały czas. Ponieważ jest dość duży zawsze wzbudza zainteresowanie gości.

Tym razem postanowiłam zrobić mniejszy wianek, ale na bazie kółka ze styropianu. Oczywiście metoda, wg której powstał poprzedni z zastosowaniem całych kartek zwiniętych w "rożek" nie mogła być zastosowana. Musiałam wymyślić coś innego, no i wymyśliłam mniejsze "rożki" z kółek wyciętych z tej samej książki. Jako szablonu użyłam małego słoiczka, wg którego odrysowałam kółka na kilku kartkach jednocześnie i podobnie je wycinałam.



Potrzebne będą:
1. Wianek ze styropianu lub (wersja bardziej na płasko) kółko wycięte z grubego kartonu.
2. Stare kartki z książki lub inny papier ozdobny.
3. Klej do papieru.
4. Pistolet z klejem na gorąco (można używać innego kleju dość szybko wiążącego).
5. Kawałek drucika lub sznurka do zawieszenia.


Do wykonania ozdoby na bazie kółka o średnicy 20 cm zużyłam ok. 70 kółeczek. Można oczywiście wykonać takie rożki z kwadratów, wtedy wianek będzie bardziej rogaty. Kółeczka składałam w rożek, który zaklejałam klejem do papieru. Na zdjęciach widać jak przyciskałam je szklanką, a potem lepiej sprawdziły mi się klamerki od prania.
Do kółka od razu przymocowałam drucik do zawieszania. Można wianek udekorować dodaniem jakiejś zawieszki, wiszących wstążek, wszystko jest kwestią gustu i okazji. Podoba mi się też taki tylko "książkowy" - uniwersalny.

Kółko styropianowe i klejące się rożki z papieru 


Wypraktykowałam też nieco lepsze ściski do rożków - klamerki od prania

 Na leżącym wianku widać pierwszy rządek naklejonych rożków oraz to, 
że zaklejone były zawsze w tę sama stronę

 Tutaj kolejna faza, pokazane jest nakładanie drugiego rzędu

Do zdjęcia zawiesiłam go w przedpokoju

Zobacz także

0 komentarze