Monstera obliqua (Monstera perforowana)

poniedziałek, stycznia 11, 2016

Monstera obliqua

Od kiedy pamiętam fascynowały mnie rośliny, a wśród pokojowych filodendrony i monstery. Z dzieciństwa pamiętam olbrzymią monsterę (M. dziurawa), która rosła w wielkiej skrzyni-donicy w największym pokoju. Zajmowała chyba ze dwa metry kwadratowe powierzchni, a jej liście z charakterystycznymi wcięciami i dziurkami osiągały wielkość ok. 40 cm. Nie miałam później tyle miejsca by taką olbrzymkę u siebie trzymać, ale wspomnienia pozostały.



Niedawno natrafiłam na kompaktową wersję monstery, którą można trzymać w każdym mieszkaniu, to Monstera Obliqua. Sadzonkę zakupiłam całkiem niedawno od koleżanki z forum. Za jej radą posadziłam przy paliku kokosowym, by się wspinała. Podobno tak lubi, podobnie jak częste zraszanie. Obecnie znajduje się przy oknie wschodnim.

Jak na roślinę posadzoną w lipcu 2015 r. radzi sobie nieźle, wyrosło już kilka listków 

  

Zobacz także

1 komentarze

  1. Roślina na zdjęciach to monstera adansonii a nie obliqua - ta odmiana jest niezwykle rzadka, sadzonki kosztują tysiące dolarów i nawet ogrody botaniczne rzadko mogą się pochwalić chociaż jedną sztuką.

    OdpowiedzUsuń