Powojnik prosty (Clematis recta)

sobota, lutego 14, 2015


Klematis prosty (Clematis recta)

Od pewnego czasu przekonałam się do roślin z rodzaju powojników. Szczególnie polubiłam i preferuję klematisy bylinowe oraz botaniczne. Rzeczywiście są niewymagające, za niewielką opiekę odwdzięczają się kwitnieniem przez cały sezon. Bylinowe nie wymagają także skomplikowanych podpór. Pierwszym zakupionym klematisem bylinowym była bardzo popularna Arabela (niebieska), kolejnym Clematis recta. Kupiłam go także ze względu na to, że występuje w naturze na terenie Polski.
Roślina kwitnąca prawie cały sezon drobnymi, białymi kwiatami. Czytałam, że intensywnie pachnie, ale ja tego nie wyczuwam aż tak bardzo.  Osiąga ok. 80-100 cm wysokości, pędy z kwiatostanami  wznoszące się pionowo, radzi sobie bez podpierania. Zimuje bezproblemowo.








Zobacz także

0 komentarze