Powojniki - 'Cecile' i 'Comtesse de Bouchaud'

wtorek, lutego 17, 2015


Powojnik botaniczny 'Cecile'

Opisałam powojniki bylinowe, przedstawiłam Powojnik prosty i Powojnik bylinowy 'Arabella'. Tym razem pokażę zdjęcia powojnika botanicznego (z grupy Atragene) 'Cecile' (był już prezentowany tutaj) oraz Powojnika wielkokwiatowego 'Comtesse de Bouchaud'.


Cecile rośnie u nas ok. 10 lat. Był to pierwszy powojnik, początkowo miał niezbyt dobre miejsce, albo podłoże i rósł skromnie. Przenosiłam go ze trzy razy. W końcu posadziłam przy ścianie południowej domku gospodarczego. Dostał tam niewielką kratkę drewnianą i rozrósł się w sporą "chmurę".  To powojnik wcześnie kwitnący, bardzo obficie. Kwiaty półpełne, otwarte, fioletowo-niebieskie, pochylające się na podobieństwo dzwonków. Dorasta u nas do 2,5 m wysokości, kwitnie od kwietnia. Przez całe lato kwitnie kolejnymi rzutami, już nie tak obfitymi jak pierwsze kwitnienie.



Chmura kwiecia

 
Niby-dzwonki

 


 
 Pozostałą część sezonu ozdobą są liczne owocostany

W zasadzie nie przycinam powojnika Cecile, ale można odmładzać poprzez ścinanie wczesnowiosenne "na krótko". Czytałam jednak, że zawiązuje najwięcej kwiatów na zeszłorocznych pędach (które przezimowały). 

Kolejny powojnik 'Comtesse de Bouchaud'. Podobnie jak w przypadku opisanej wcześniej Cecile, nie mogłam trafić ze stanowiskiem i nie kwitł spektakularnie. W zeszłym sezonie przeniosłam go na działkę i posadziłam w nowym miejscu. Ale na początku sezonu ucierpiał w wyniku uwiądu. Zastosowałam podlewanie z dodatkiem nadmanganianu potasu i roślina "odbiła". Pod koniec sezonu zakwitł kilkunastoma kwiatami.

Powojnik wielkokwiatowy 'Comtesse de Bouchaud'





Zobacz także

0 komentarze