Taka tam relacja z działki

sobota, kwietnia 25, 2015

Tulipany botaniczne

Swój wątek na Forum Ogrodniczym Oaza nazwałam "Dwa ogródki". Gdy zjawiłam się tam pierwszy raz inni uczestnicy cieszyli się, że przyszła jedna osoba ale z dwoma ogrodami. Te dwa ogrody wymagają zdwojoną ilość pracy. Dzisiaj była przepiękna pogoda, ale dzień podzieliliśmy na dwa ogródki. Rano pojechaliśmy na działkę i tam popracowaliśmy (ja tylko trochę). Zajmowałam się głownie podlewaniem, bo bardzo odczuwalna jest susza. Jeśli jutro będzie pogoda łatwiej będzie troszkę popielić, bo chwasty też się napiły i będą jędrniejsze.

Dzisiejsze zdjęcia zostały zrobione na działce.



Po powrocie do domu i obiedzie zabraliśmy się do pracy w ogródku w Oliwie. Trochę sprzątałam też podlewałam, bo mam kilka nowych nasadzeń i nie chcę ich stracić z powodu suszy. Tadeusz przygotował placyk w centralnej części byłej rabaty, którą obecnie przerabiamy na meandrujący trawnik. Narysowałam kształty, a on wstawił bordery, przekopał i wypielił teren. Potem podlał by nie kopały tam okoliczne koty. Teraz będzie trzeba tylko nawieźć i posiać trawę.W końcu po remoncie domu ogródek wraca do normy i mam nadzieję, że w tym sezonie będzie ładnie się prezentował.

W tygodniu zamieszkały w nim dwa nowe drzewka: Magnolia 'George Henry Kern' oraz Wiśnia japońska 'Amanogawa'. Młodziutkie i na razie nie ma co pokazywać, ale już widzę oczyma wyobraźni jak będzie w przyszłości.

 Magnolia gwiaździsta

 
 

Tymczasem na działce kwitnie ciągle Magnolia gwiaździsta, choć górne kwiaty wyglądają na nieco zniszczone zimnym powiewem, może przymrozkiem. I tak sąsiedzi z działek pytali się o drzewko i przekazywali słowa zachwytu. Ostatnio na działce byliśmy dwa tygodnie temu i wtedy kwiaty były lekko rozwinięte. Obecnie są dojrzalsze i pachną obłędnie. 
 
Mahonia

Bardzo mocno pachnie też mahonia, która w tym roku  ma bardzo dużo kwiatów. Niestety za jej zapachem nie przepada Tadeusz, a jak widać na zdjęciu rośnie ona u stóp tarasu... Jeszcze nie zaproponował tego by ją gdzieś oddalić.

 Inne ujęcie tulipanów
 
Pokazany na zdjęciu pąk zwiastuje kwitnienie złotokapu, który kiedyś bardzo zniszczyły mrozy. Odbił i jak widać ma ochotę pokazać swoje piękne żółte girlandy kwiatów

 Szachownice perskie debiutują na rabacie trawiastej

Na rabacie trawiastej o tej porze mało się dzieje - trawy startują później. Być może wyjątek stanowi zielona kępka Śmiałka darniowego (po lewej). Jesienią posadziłam w pustym miejscu między kępami traw cebule Szachownic perskich (czarnych), by wiosną stanowiły akcent w tym miejscu. Jak widać wszystkie będą kwitły. Później obumrą, ale wtedy już dojdą do głosu kępy traw. Uratowane z remontu domu stare (przeszło 100-letnie) belki ze strychu dodaliśmy do rabat w zeszłym roku.



W miarę dojrzewania ich kwiaty ciemnieją.
 
 

Na innej rabacie kwitną Szachownice cesarskie, ale są mniejsze (niższe) od tych kwitnących w Oliwie
 
 Kwiaty Jagody kamczackiej

 Żarówiasto świeci obecnie kwitnąca forsycja


Tu też się coś żółci - chyba kaczeniec. Jakiś pasażer na gapę, nie wiem skąd się wziął

Młode listki pierzaste Bzu czarnego 'Eva'

 Ciekawą budowę prezentują też przyrosty Wiązu holenderskiego 'Jacqueline Hillier', później gdy zarośnie listkami tego tak dokładnie nie widać

Na mojej nowej rabacie cieniowej rozrastają się:  

Brunnera 'Mr Morse' - będzie kwitła na biało

Brunnera 'Jack Frost'

Brunnera 'Emerald Mist'


Na zakończenie widok z magnolią na pergolę wokół grilla z boku działki

Zobacz także

0 komentarze