Wierzba skandynawska 'Iona'

poniedziałek, kwietnia 27, 2015


 Wierzba skandynawska 'Iona'

Obecnie w ogródku w Oliwie zakwitły bazie na Wierzbie skandynawskiej 'Iona'. Kwitnie później niż inne odmiany wierzb, miałam wcześniej sachalińską i mandżurską. Dwa lata temu nawet się pospieszyłam i zbyt wcześnie obcięłam pędy - jak to się zwykle czyni po przekwitnięciu. Sądziłam, że wierzba przemarzła i nie daje śladów życia. Jak łatwo się domyślić bazi wtedy już nie było. Z obciętych pędów ładnie odbiła, tworząc "sukienkę" nowych pędów i liści.


W tym roku byłam cierpliwa i właśnie doczekałam zakwitnięcia "sukienki" - nazywam ją tak, bo trochę przypomina kształtem sukienkę. Wierzba jest szczepiona na paliku o wysokości ok. 40 cm.

Ze strony wejścia do ogródka

Widok z boku - z wjazdu - bardziej uwidacznia pień, na którym wierzba jest zaszczepiona

Dodane: Wierzba w pełni rozkwitu (poniżej zdj. z 1 maja br.)


Zobacz także

0 komentarze