Zajrzałam do ogródka - dzisiaj wolne

czwartek, kwietnia 02, 2015


Tulipany botaniczne 'Black Base'

Dzisiaj wyjątkowo świeci słońce - fajnie, bo akurat mam wolne od pracy. Rano zajrzałam do ogródka i powolutku widać coraz bardziej jak budzi się roślinność.
Zapraszam!

 

Cebulica

Kocimiętka

Parę dni wcześniej złapałam jeszcze kilka przejawów wiosny w ogródkach:

....w Oliwie.
 
Wierzba skandynawska 'Iona' pokazuje niewielkie bazie na "sukience". W zeszłym sezonie pospieszyłam się i za wcześnie ścięłam jej gałęzie i bazi nie było. W tym roku będą bazie - zwyczajnie ona ma je później niż rodzime wierzby

Złotlin japoński ma mnóstwo pączków

Korony cesarskie

Miodunka czerwona 'David Ward'

... w Matarni (na działce)

Gramoli się rabarbar

Niczym Feniks z popiołów - zakwitła pupilka mojego męża - Przylaszczka

Ten krokusik zakwitł sobie w skalniaku szczelinowym, wyrósł z Paronychii, choć go tam nie posadziłam - widocznie zabłąkała się jakaś niewielka cebulka

Magnolia gwiaździsta w futerku - zaraz jak się ociepli zakwitnie

Krzew magnolii w zeszłym sezonie formowałam, została podkrzesana i teraz ma pokrój drzewka

Kwitnące ciemierniki NN (kremowe)

 Ciemierniki - kremowe i różowe (też NN)

Szachownice perskie posadziłam w poprzednim sezonie (pod korą) w rabacie trawiastej. Trawy dość późno wschodzą, tymczasem swoje walory zaprezentują szachownice

Bazie na wierzbie sachalińskiej - widoczna sklonowana gałązka

Niedawno Pierwiosnki ząbkowane były w śniegu, tymczasem...

 Chaber białawy

 Zaczyna kwitnąć Wilczomlecz mirtowaty

 Kępa sasanek coraz większa

Poczyniłam zakupy "materiałów roślinnych" na kolejny skalniak szczelinowy. Powstanie na  działce, w części japońskiej, będzie sporo większy od miniaturowych, które wcześniej zbudowałam. Jednak szczeliny będą niewielkie, dlatego szukałam roślin o bardzo małym wzroście, żeby nie opanowały moich skałek za szybko. Do nasadzeń mam jeszcze inne rośliny, które zakupiłam w poprzednich latach, już się nie mogę doczekać tej pracy.
A to moje malutkie rarytaski:
  
Pierwiośnik górski

Głodek mchowy - mikroskopijny, ma malutkie pączki kwiatowe

Skalnica Arendsa 'Weisszwerg'

Zawciąg jałowcolistny

Głodek kantabryjski też ma mnóstwo pączków

 Naradka odroślowa

Zobacz także

0 komentarze