Jesiennie w przedogródku

poniedziałek, października 19, 2015


 Hosta 'Elegans' - z pięknej żywozielonej barwy zmieniła się na złotą

Dzisiaj nie pokazałabym już na zdjęciach takich roślinnych portretów jak tu zobaczycie. Gdy wyszłam rano do ogrodu by sprawdzić jedną z nazw odmianowych host zobaczyłam, że przymrozek zupełnie je zważył. Tylko te ukryte w zacisznym kąciku jeszcze się trzymają. Pewnie tak ważne jest by uwiecznić te kolorowe zmiany sezonowe liści.




 Hosta 'Striptease'

 Maleńka Hosta 'June Fever' rozświetla miejsce w cieniu, a trawa Carex comans 'Bronze form' "jesienny" wygląd prezentuje przez cały sezon niezmiennie. Niektórzy myślą, że zwyczajnie uschła. Nawet jakoś zimuje, choć co do traw nowozelandzkich, to miałam wcześniej różne doświadczenia.

 Hosta 'Cherry'


Wyglądający niczym kępka jakiejś trawy liliowiec 'Stella D'Oro'

Zdążył zakwitnąć Tojad 'Cloudy'

Bergenia sercowata potrafi się pięknie zaczerwienić - jej liście mogą być zimozielone, gdy zima nie jest zbyt ostra

 Hosty: 'Tenryu' i powyżej 'Midwest Magic'. Ten podobne do kasztanowca liście obok host, to Rodgersja kasztanowcolistna

Paprotnik szczecinkozębny (Polystichum setiferum) 'Pulmosum densum' jest u mnie dwa lata, jednak nie pokazał jeszcze swoich możliwości. Na początku ledwie dawał oznaki życia, posadziłam małą sadzonkę. Miałam już nieco wcześniej odmianę paprotnika 'Herrenhausen' (na działce) i wiem jaka jest ciekawa. Od niedawna posadzony jest w nowym miejscu, które mu się spodobało i można już go pokazać.

Widok po wejściu do ogródka (na prawo od chodnika) - klon palmowy zmienia kolor z zielonego na czerwony

Tak jak pisałam na początku, ważne jest by uwieczniać na zdjęciach fazy zmian w sezonie poszczególnych roślin. Teraz czekam na wybarwienie klona palmowego, który potrafi być całkowicie czerwony i "świecić" w ogrodzie niczym żarówka. Przekonałam się w poprzednich sezonach, że po zaczerwienieniu się liści - na co z pewnością mają wpływ obniżające się nocą temperatury - czasem bardzo szybko klon je zrzuca. Kiedyś ta wspaniała ozdoba utrzymała się tylko 5 dni, a szkoda bo wygląda to malowniczo - znowu czekam na kolejny raz.

Czerwieni się również zwyczajna hortensja ogrodowa

Listki bodziszka

 Mikołajek płaskolistny

Widok z poziomu chodnika na dolną część ogródka

Zobacz także

0 komentarze