Moje haftowanie - okienko z widokiem i stare lampy

poniedziałek, lutego 29, 2016


Sielski widok z okna namalowany igłą - projekt własny

Pokazywałam już wcześniej swoje haftowane obrazki w postach:
Moje haftowanie
Moje haftowanie - okienko z kotem
Dla obojga

Dzisiaj zaprezentuję jeszcze jedno okienko wykonane haftem gobelinowym oraz pierwsze moje hafty krzyżykowe - wykonane do jadalni - stare lampy naftowe.

Okienko powstało jako drugie, pierwsze było z firanką (które wcześniej prezentowałam). W tym przypadku firankę zastąpiłam widokiem, który jest moją improwizacją - nie korzystałam z żadnych wzorów do haftu. Inspirowałam się raczej malowanymi obrazkami z jakiegoś katalogu. W przypadku tego haftu widać możliwości jakie daje operowanie techniką haftu gobelinowego dla uzyskania nie tylko plamy barwnej, ale i pewnej "faktury" przedstawionej przestrzeni.




 Haftowane okienko z widokiem i kotkami

Poniżej haftowany cykl - trzy lampy naftowe. Niewielkie obrazki (wys. 12 cm x szer 6 cm) wyhaftowane przeszło 30 lat temu, były to pierwsze moje niewielkie próby haftu krzyżykowego. Takie niewielkie obrazki nie wymagają dużo pracy i szybko można uzyskać dowolny motyw do dekoracji wnętrza. Oprawione były kiedyś w proste ramki drewniane, ciemnobrązowe. Prawdopodobnie nie były dostępne wtedy wszystkie odcienie używanych kolorów, dlatego efekty światłocienia uzyskiwałam dodając, mieszając jedno pasemko białej nitki z innym kolorem - widoczne jest to szczególnie na obrazku pierwszej i trzeciej lampy.

Lampa stojąca 

Lampa wisząca 

Kinkiet

Zobacz także

0 komentarze