Jedno z miejsc, które lubię

sobota, lutego 20, 2016


Narożna półka - biblioteczka z lampką. Ulubione miejsce do czytania i robótek. 
Przy okazji na niej prezentowane są różne zbiory i pamiątki  

Jest takie miejsce w moim domu, które bardzo lubię jednak niedługo przejdzie spore zmiany i postanowiłam zatrzymać w pamięci i kadrze to miejsce. Półka jest dość stara, pochodzi jeszcze z mojego rodzinnego domu. To taki narożny regał oparty na dwóch ściankach, zbudowany przez mojego ojca. Pierwotnie powstał do zabudowy kąta w salonie, tak by za regał wsuwały się drzwi.
Tata nie był zadowolony z tego, że otwarte drzwi źle się komponują w pokoju i zrobił suwane drzwi specjalnie dopasowane do mebli stylowych (m. in. były okleinowane pięknym fornirem i ozdobnie cieniowane). Cały system przesuwania drzwi wykonał samodzielnie. Było to praktyczne rozwiązanie w niewielkim mieszkaniu, podobne rozwiązanie powtórzone zostało w moim pokoju. Nie jest to mebel skomplikowany, ale mam do niego sentyment - pamiętam, że zawsze prezentowały się na nim piękne przedmioty z licznych podróży rodziców.




Po jednej z przeprowadzek dostałam go i od razu został umieszczony w kącie salonu - też koło drzwi. Zawsze służył nam jako biblioteczka, a na pozostałym miejscu na półkach stawiałam małe przedmioty dekoracyjne. W przyszłości miejsce to chcę rozjaśnić i cały pomysł na nowy salon nie przewiduje na niego miejsca.


Na tej półce znajdowało się wcześniej więcej książek, jednak przechowywanie ich na otwartych półkach nie jest praktyczne. Więcej miejsca przeznaczyłam na prezentowanie porcelany, afrykańskich rzeźb, ceramiki i rodzinnych pamiątek.

Afrykańskie rzeźby z hebanu i Mbigou przeplatają się z angielską porcelaną

Na wyższej półce ceramika z lat 60-tych - znane i ukochane przeze mnie "chlapańce" z lat 60-tych 
(Projekt Wiesławy Gołajewskiej, Pruszków). Na dolnej: rzeźby - para z hebanu i "chudziaki", a dalej wyroby z kamienia Mbigou: słonie-pojemniki z niespodzianką i puzderko (z Gabonu)

Na niższej półce zamontowana jest stara lampka do czytania z mosiądzu i miedzi, którą wykonał własnoręcznie mój mąż.

________

Przedmioty pokazane na półce pokazywałam wcześniej w tych postach:
Polski Design 60' - ikebana
Polski Design 60' - Wiesława Gołajewska
Mbigou - rzeźbiony kamień z Gabonu
Mbigou - pamiątki z Gabonu

Zobacz także

0 komentarze