Dekorowanie i wymyślanie - Idą Święta!

sobota, grudnia 03, 2016



W grudniu przygotowujemy nasze domy na święta. Bardzo lubię ten czas. Szczególnie to ważne, gdy w domu są dzieci. U nas zawsze głównym miejscem dekorowania była jadalnia - tam spędzamy najwięcej czasu i to wcale nie z powodu jedzenia. To zwyczajnie nasze ulubione miejsce w domu. Ozdabiałam okna naklejkami i "żelkami", które przyklejały się do szyb i dzieci lubiły je zmieniać. Szyłam obrusy "w Mikołaje" i takież lambrekiny na okna. Na drzwiach wejściowych wisiał w adwencie duży wianek ze świerkowych gałązek - w każdym roku inaczej udekorowany. Przypominam sobie czasy, gdy wieszanie wianka było u nas jeszcze mało popularne i wtedy przechodzący pytali - "czy ktoś umarł?". Tak było! Po wielu latach zaczepiła mnie w sklepie jakaś pani z sąsiedztwa (było to na początku grudnia) i zapytała, "Kiedy 'w końcu' będzie nowy wianek? Bo czeka na to, jaki będzie w tym roku". Fajnie obserwować zmiany... :)

Dzieci już dorosły i poszły "na swoje", ale ja lubię coś nowego wymyślić nowego. Szczególnie cenię sobie to co mogę wykonać sama, pewnie dlatego, że jest niepowtarzalne.

Obecnie mam sporo pracy zawodowej i jeszcze nie zabrałam się do zrobienia czegoś nowego, ale postanowiłam - w ramach przypomnienia - polecić Wam posty, w których pokazywałam takie tematy. 

Przygotowania - ozdoby świąteczne

Dekoracje świąteczne

Gwiazdy i anioły - ozdoby

Miś Kukiś z piernikami

Święta tuż, tuż


Zobacz także

2 komentarze

  1. Daniela, uważam, że ozdoby świąteczne przygotowane własnoręcznie są najbardziej wartościowe.
    ps. Też pamiętam te czasy, gdy wianki na drzwiach można było zobaczyć jedynie w zachodnich magazynach :)

    Udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu, miło, że zajrzałaś.
    Zdecydowanie lubię poza gotowymi dekoracjami zrobić jakieś własne - w tym roku jakoś nie miałam jeszcze czasu - sporo pracy. Te wykonane własnoręcznie nadają indywidualny styl, niepowtarzalny.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń