Przygotowania - ozdoby świąteczne

wtorek, grudnia 02, 2014



Choinki wykonane z wykorzystaniem pergaminowych foremek na babeczki

Miałam wczoraj troszkę czasu i zajęłam się przygotowaniem ozdób świątecznych. Nie wszystko jeszcze skończone, ale postanowiłam pokazać swoje wytwory oraz trochę zdjęć strony roboczej, czyli jak powstało.
Zaczęłam od gwiazdy 3D, która będzie zaopatrzona w oświetlenie i ma zdobić okno na nowym poddaszu. Choć tam jeszcze zgrzebnie i surowo, to nie przeszkadza by świątecznie królowała tam gwiazda. 


Wzór na gwiazdę 3D znalazłam w internecie i wzór wydrukowałam na formacie A4. Była jednak za mała i powiększałam ją dwukrotnie, rozrysowując przy pomocy linii równoległych do pierwowzoru.

Wzór był przyklejony do arkusza brystolu.


Potem gwiazdę z zakładkami do przyklejenia wycinałam nożyczkami.

Kolejne było zaginanie linii zgięcia, z tym że najpierw je zaznaczałam przy pomocy linijki i tępej strony nożyka. Gdy linie są zaznaczone w ten sposób łatwiej je uginać.

Ponieważ gwiazda okazała się zbyt mała, ponownie przykleiłam ją do arkusza i kolejny raz powiększyłam. Obecnie gwiazda ma rozpiętość ok. 40-45 cm.

Na tym zdjęciu widoczna pomocnicza linia wyznaczająca kąt ścięcia zakładki służącej do sklejenia gwiazdy. Poprowadzona została między wierzchołkami ramion gwiazdy. To dość ważne, by nie przeszkadzały później przy sklejaniu bryły. 

 Potem wyznaczyłam linie pomocnicze do wykonania otworów. Oczywiście układ otworów może być dowolny, ja zastosowałam wycinaczkę (na zdjęciu) z warsztatu mojego męża. Można oczywiście wycinać jakieś nieregularne ażury nożykiem.






Tu z kolei widać podziurawione gwiazdy. Obie części były przedtem sklejone taśmą przezroczystą, aby dziurkować jeden raz.

Po sklejeniu gwiazda wyglądała tak.

Tutaj przy okazji pozowały dwie kule - bombki, wykonane przeze mnie kilka dni wcześniej z papieru do pakowania prezentów. Zainspirowały mnie na jakimś zagranicznym blogu i stworzyłam siatkę zagięć, no i powstał taki efekt. Ten kształt jest obecnie bardzo modny np. w ceramice skandynawskiej, ale jeszcze nią natrafiłam na swojej drodze takiego przedmiotu, więc zrobiłam sama.

Z pozostałego z robienia gwiazd brystolu wykonałam najpierw stożek, a potem spiralnie oklejałam na nim pocięte w pokazany na zdjęciu sposób pergaminowe foremki do babeczek. Tak powstały dwie choinki z tytułowego zdjęcia. Na dwie użyłam ok. 60 foremek.

Zbliżenie pokazuje sposób klejenia, do tego używałam pociętych wcześniej  (po kilka) 2-3 cm kawałków taśmy.



Zobacz także

0 komentarze