Zimowity (Colchicum autumnale)

poniedziałek, września 15, 2014

Zimowity jesienne (Colchicum autumnale)

Ostatnie dwa weekendy mieliśmy na Wybrzeżu przepiękną pogodę. Z jednej strony bardzo nas to cieszy, bo ważne uroczystości rodzinne miały przepiękną oprawę. W ostatni weekend odpoczywaliśmy na działce i pogoda znowu była cudna, wręcz letnia. O tym, że zbliża się już jesień przypominają zaczynające kwitnąć trawy, a także żółknące lub czerwieniejące liście.



Zwiastunem nadchodzących zimniejszych pór roku są także Zimowity jesienne (Colchium autumnale). Kilka lat temu dostałam niewielką kępkę od działkowej sąsiadki. W tym roku - już drugi raz - zakwitły u mnie w dorodnej kępce.

Kępa zimowitów w całej okazałości

To ciekawe rośliny cebulowe, na przekór większości kwitną jesienią. Są często mylone z krokusami, bo są do nich podobne. Wiosną z cebul rozwijają się liście, potem usychają i przez jakiś czas (latem) stanowisko wygląda jak niezasiedlone. Raz nawet o mało ich nie uszkodziłam, gdy chciałam w tym miejscu posadzić inną roślinę, bo nie pamiętałam że tam właśnie rosną. Gdy kwitną są zjawiskowe. Bardzo polecam!


Zobacz także

0 komentarze